Szczęściarzami są Ci, którzy mają zdrowe i piękne zęby. Jednak aby móc pochwalić się pięknym uśmiechem, wizyty u dentysty są nieuniknione. Nie ma się co oszukiwać, nikt nie chodzi do dentysty z czystej przyjemności. Jest to raczej rezultat pewnego rodzaju konieczności. Ból zęba może skutecznie utrudnić nam życie i codzienne obowiązki. A co jeśli po wizycie u dentysty wcale nie jest lepiej?
Jeżeli od wykonania usługi stomatologicznej nie minął jeszcze rok, pacjent może złożyć reklamacje u dentysty. Jeżeli uda się załatwić sprawę polubownie i obie strony dojdą do porozumienia, to sprawa będzie zakończona. Jeżeli jednak nie dojdzie do polubownego załatwienia sprawy, pacjent może złożyć u dentysty reklamacje i domagać się zadośćuczynienia lub odszkodowania. Decydując się na usługę dentystyczną, zawieramy przecież pewnego rodzaju umowę, której przedmiotem jest np. leczenie kanałowe. Jest to co prawda umowa ustna, ale jednak w dalszym ciągu umowa.
Czego możemy żądać reklamując taką usługę? Możemy domagać się naprawienia szkody, czyli ponownego i co ważne bezpłatnego już leczenia. Możemy także domagać się zwrotu poniesionych kosztów, jeśli stomatolog odmówi ponownego leczenia lub nie wykona go w odpowiednim czasie. W przypadku mniejszych uchybień, możemy żądać obniżenia kosztów leczenia. Dla większości osób walka o odszkodowanie w takiej sytuacji może wydawać się stratą czasu. Sytuacja zmienia się, kiedy na leczenie stomatologiczne musimy wydać niemałe pieniądze.
Jak zatem postępować w sytuacji, kiedy dentysta zrobił coś źle? W pierwszej kolejności powinniśmy złożyć reklamacje u stomatologa, który wykonał zabieg. Taką reklamację najlepiej złożyć pisemnie – będzie to istotny dowód na to, że reklamowaliśmy usługę. Jeżeli dentysta będzie ignorował problem, pozostaje nam wizyta u innego stomatologa, który problem naprawi. Powinien on pisemnie zaświadczyć, że poprzednie leczenie było złe i wymaga naprawy. Możemy także złożyć skargę na lekarza do Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej. Te wszystkie kroki będą ważnymi dowodami w sytuacji, kiedy będziemy ubiegali się o odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
Pamiętajmy jednak o tym, że aby ubiegać się o odszkodowanie lub zadośćuczynienie od lekarza stomatologa, musimy mieć niezbite dowody na to, że wykonał swoją pracę źle, lub dopuścił się rażącego niedbalstwa. Do takich zachowań nalezą między innymi: wykonywanie zabiegów w stanie nietrzeźwym, wyrwanie lub uszkodzenie zdrowego zęba, stosowanie znieczulenia u osób mających problemy z krążeniem lub alergię, niepoinformowanie pacjenta o aktualnym przebiegu leczenia. Te wszystkie kwestie mogą wpłynąć na winę lekarza dentysty i być dowodem w sprawie.
Niestety niewielu pacjentów decyduje się na reklamacje zabiegów stomatologicznych. Jednak warto pamiętać, że takie usługi możemy reklamować tak samo jak wszystkie inne. Jeżeli uważamy, że dentysta zrobił coś źle i mamy na to silne dowody, usługę powinniśmy zareklamować. Jednak nie zawsze udaje się załatwić sprawę polubownie. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy takiej firmy jak nasza. Pomogę Ci Sp. z o. o. to najlepszy wybór w walce o swoje prawa. Zawalczymy dla Ciebie o jak najwyższe odszkodowanie.