Co jeśli nasze wymarzone wakacje okażą się koszmarem?
Przed nami wakacje, czas błogiego lenistwa i wypoczynku. Wielu z nas już zaplanowało tegoroczny urlop, niektórzy czekają na ostatnią chwilę, żeby móc skorzystać z atrakcyjnych promocji. Chcemy oderwać się chociaż na chwilę od codziennego, monotonnego życia, odpocząć, zwyczajnie poleniuchować. A co jeśli nasze wymarzone, długo wyczekiwane wakacje okażą się totalnym nieporozumieniem? Czy w takiej sytuacji możemy domagać się odszkodowania od biura podróży?
Planując wczasy, czy to w kraju, czy za granicą, chcemy mieć pewność, że nasze pieniądze nie zostaną wydane na marne, a my będziemy z uśmiechem wspominać ten piękny czas. Dla niektórych z nas jest to przecież niemały wydatek. Niektórzy latami gromadzą oszczędności aby wybrać się w podróż marzeń. Nikt z nas nie myśli wówczas o tym, że coś może pójść nie tak. Jednak coraz częściej słyszy się, że oferty proponowane przez biura podróży, nie zawsze są zgodne z tym, co spotykamy już na miejscu.
Przyczyn nieudanych wakacji może być wiele, chociażby za głośni sąsiedzi, niepasujące towarzystwo, zbyt głośna muzyka. Jednak nie są to powody, dla których możemy ubiegać się o odszkodowanie. Jeśli jednak przyczyną nieudanego urlopu są kwestie wynikające nie z naszej winy, w tym przypadku odpowiada za nie biuro podróży. Do takich przyczyn należą chociażby: nieświeże jedzenie, dziurawe łóżka, brak atrakcji, które były w ofercie, brak plaży, która miała być obok hotelu. Coraz częściej słyszymy także o wycieczkach do hoteli, które są jeszcze w budowie. Turystom proponowane są wówczas miejsca o niższym standardzie niż ten, za który zapłacili. Wczasowicze zostają postawieni w trudnej sytuacji, przecież muszą gdzieś spać i jeść.
Należy pamiętać, iż w takim przypadku mamy prawo a wręcz musimy wystąpić o odszkodowanie do biura podróży. Niezadowolony klient ma prawo reklamować wycieczkę, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej zakończenia. Możemy także złożyć reklamacje nawet w trakcie trwania urlopu, zarówno pisemnie, jak i ustnie. Jednak to wcale nie oznacza, że zostanie ona rozpatrzona pozytywnie. Czego zatem możemy oczekiwać od biura podróży? Obniżenia ceny za wycieczkę, świadczenia zastępczego np. darmowej wycieczki, czy też odszkodowania. Niestety, biura podróży coraz częściej odmawiają wypłaty pieniędzy za nieudane wakacje.
Co zatem mamy robić? Jeśli organizator wycieczki nie zauważy swoich błędów, pozostaje Nam tylko jedno – skierować sprawę do sądu. Musimy złożyć wówczas pozew o odszkodowanie, pozwanym będzie oczywiście biuro podróży.
Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawie jak ta, zgłoś się do naszych specjalistów Pomogę Ci sp. z o. o Załatwimy wszelkie formalności za Ciebie. Podpowiemy co zrobić i wybierzemy najkorzystniejsze rozwiązanie. Zawalczymy dla Ciebie o jak najwyższe odszkodowanie.