Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

Okres wakacyjny coraz bliżej. Wielu z nas zastanawia się gdzie spędzi tegoroczne wakacje. Część decyduje się na urlop w Polsce a część za granicą. Ze statystyk wynika, że podróżujemy coraz częściej i coraz chętniej. Zapewne niejednemu z nas zdarzyła się sytuacja, w której nasz lot został opóźniony lub zwyczajnie odwołany. Nie każdy jednak wie, że za takie zdarzenie przysługuje nam Odszkodowanie.
Firmy lotnicze stosują różne triki,o których pasażer nie zdaje sobie sprawy. Jeżeli lot opóźnia się, częstą praktyką przewoźników jest stosowanie rekompensaty w postaci voucherów lub bonów upominkowych. Powinniśmy jednak wiedzieć, że firma ma obowiązek zapewnić nam bezpieczeństwo i zadbać o nas należycie. Jeżeli lot spóźnia się już dwie godziny, pasażerom przysługują m.in.:
  • bezpłatne posiłki i napoje
  • możliwość komunikowania się (np. wysłania maila)
  • noclegi w hotelu (jeżeli czas oczekiwania wydłuża się o dobę)
  • transport na trasie lotnisko- hotel
  • przekierowanie na inny lot (w przypadku odwołania lotu)
Jeżeli opóźnienie wynosi trzy godziny i więcej, pasażer ma prawo, a nawet musi starać się o rekompensatę finansową. Dodatkowo ma prawo rozwiązać umowę z przewoźnikiem i domagać się zwrotu kosztu biletu, w przypadku gdy oczekiwanie na lot przekroczy pięć godzin. Wielu pasażerów rezygnuje jednak z powyższych możliwości, w obawie przed skomplikowanymi formalnościami i zbyt długim czasem oczekiwania na rekompensatę. Jakie kroki należy podjąć zatem, aby móc ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?
W pierwszej kolejności należy zwrócić się bezpośrednio do linii lotniczych. Skargę można złożyć pisemnie na drukach dostępnych na stronie internetowej przewoźnika. Można także zapoznać się z listą instytucji, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu sprawy. Warto również już wcześniej wiedzieć, jakie prawa nam przysługują i czego możemy oczekiwać od przewoźnika. Istnieją jednak sytuacje, w których nie należy nam się Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. Nie otrzymamy go zatem gdy:
  • o opóźnieniu lub odwołaniu lotu zostaliśmy powiadomieni przynajmniej dwa tygodnie przed planowaną datą
  • zaproponowano nam inne warunki, jak najbardziej zbliżone do pierwotnie przez nas zakładanych.
  • Zaistniały nadzwyczajne okoliczności jak np. złe warunki pogodowe
Ci z nas którzy podróżują dobrze wiedzą, że planując wycieczkę musimy być przygotowani na każdą ewentualność. Jednak warto wiedzieć, jakie prawa nam przysługują i czego możemy domagać się od linii lotniczych za opóźniony lub odwołany lot. Pamiętajmy, że w tym przypadku należy nam się Odszkodowanie. Niestety wiele z tych spraw trafia przed sąd, gdyż przewoźnicy niechętnie je wypłacają. Firma Pomogę Ci Sp. z o .o załatwi za Ciebie wszelkie formalności. Ułatwimy cały proces i zadbamy abyś nie został oszukany.