Czy można otrzymać odszkodowanie za SPAM?

Niemal każdego dnia jesteśmy zasypywani przez niechciane treści i oferty, m.in. na skrzynkach pocztowych i przez sms-y. Jest to świetna forma marketingu, która ma na celu skłonienie nas do zakupu produktu lub usługi, albo przynajmniej przekazanie informacji o działalności nadawcy. Wysłanie maila jest przecież zupełnie bezpłatne, łatwe i szybkie. Jednak czy skuteczne?
Dla większości z nas jest to niepotrzebny zapychacz skrzynki, którego nawet nie czytamy, a jednak może w znacznym stopniu utrudniać nam życie. Czy możemy zatem domagać się odszkodowania za SPAM?
Czym właściwie jest tak naprawdę SPAM? Okazuje się, że nie wszystkie wiadomości z ofertami handlowymi, które uważamy za wysłane bezpodstawnie, możemy wrzucić do tej kategorii.  Mimo, iż może nam się wydawać, iż cała lawina takich maili z pewnością nie powinna do nas trafiać i zazwyczaj myślimy o tym, jako właśnie o SPAMie, to jeśli nadawca ma podstawę do skierowania do nas korespondencji – nie będzie ona mieściła się w tej kategorii. Jeśli wcześniej wyraziliśmy zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych od danego podmiotu, to w żadnym przypadku nie możemy mówić o SPAMie.
Aby uznać daną wiadomość za SPAM, powinna spełniać ona kilka warunków jednocześnie:
– treść wiadomości nie może być w żaden sposób związana z tożsamością odbiorcy – może i najczęściej jest adresowana do wielu odbiorców
– została wysłana bez wymaganej zgody użytkownika
– wysyłający odniesie większe korzyści z faktu wysłania wiadomości w stosunku do korzyści, jakie odniesie odbiorca w związku z jej odbiorem
Jak się okazuje, użytkownicy internetu nieświadomie udzielają zgody na przetwarzanie danych osobowych, narażając się tym samym na SPAM. |Udostępniają oni swój adres e-mail, poprzez zachęcające do subskrybcji – kolorowe formularze. Najczęściej są one ściśle powiązane z regulaminem, którego większość użytkowników nie czyta. Udostępniając adres e-mail w celu otrzymywania pożądanych treści informacyjnych, w większości przypadków zgadzamy się na jego dalsze przetwarzanie i to przez firmy zewnętrzne.
Co ważniejsze, pomimo udzielenia zgody na przetwarzanie danych –w tym adresu e-mail, mamy prawo do jej wycofania. W pierwszej kolejności należy wystosować pismo do osoby odpowiedzialnej za przetwarzanie danych osobowych (administratora). W przypadku sytuacji odmownej lub braku reakcji, niezależnie od tego, czy zgoda była wydana dobrowolnie, czy też nieświadomie –  każdy poszkodowany może starać się o odszkodowanie. Musimy jednak udowodnić, że otrzymywany SPAM przyczynił się do powstania jakichkolwiek szkód.
Jeżeli Ty również masz problem z niechcianymi wiadomościami, które nagminnie utrudniają Ci życie, zgłoś się po pomoc do Naszej firmy. Pomogę Ci sp. z o. o. doradzi co należy zrobić w takiej sytuacji i jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności. Dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu pomożemy Ci w uzyskaniu jak najwyższego odszkodowania. Nie marnuj czasu i nerwów – zgłoś się do Naszych specjalistów.