Odszkodowanie za kradzież w hotelu

Wybierając hotel na wakacje, kierujemy się przede wszystkim komfortem, ceną, bliskością do morza, czy jeziora. Zależy nam aby było czysto, wygodnie a także blisko do atrakcji, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Będąc na wakacjach nie zastanawiamy się jednak nad tym, czy hotel zapewni nam bezpieczeństwo. I nie chodzi tu tylko o nas, ale także o rzeczy, które pozostawiamy w hotelowym pokoju. Co zrobić w sytuacji, kiedy dochodzi do kradzieży lub zniszczenia naszego mienia w hotelu? Kto za to odpowiada?
Hotele czy pensjonaty bardzo często informują swoich klientów już w recepcji, że nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w obiekcie. Jednak czy ta informacja faktycznie jest prawdziwa i zgodna z prawem. Okazuje się, że niekoniecznie. Otóż każdy właściciel hotelu, czy pensjonatu jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa swoim gościom. Jak mówi stare powiedzenie – Klient nasz Pan – czyli skoro płacę, to też wymagam. W związku z tym, każdy właściciel takiego obiektu musi zagwarantować swoim gościom, że ich rzeczy nie zostaną zniszczone lub skradzione w czasie pobytu.
Z obserwacji wynika jednak, że właściciele niechętnie stosują się do przepisów, tłumacząc się tym, że ceny w ich obiektach są bardzo niskie. Niestety mija się to z prawdą, bowiem nie ma tutaj znaczenia czy kradzież miała miejsce w luksusowym pięciogwiazdkowym hotelu, czy w skromnym pensjonacie na obrzeżach  miasta. Okazuje się, że wielu z nas nie wie, jakie prawa nam przysługują jako klientom i co należy zrobić w sytuacji, kiedy coś nam zginie lub zostanie zniszczone.
Przede wszystkim powinniśmy niezwłocznie powiadomić obsługę hotelu o zaistniałej sytuacji. Najlepiej, aby zgłoszenie takie miało formę pisemną. Jeśli brak jakiegoś przedmiotu zostanie zauważony przez nas dopiero w domu, przy rozpakowywaniu walizki, będzie nam trudno udowodnić, że kradzież nastąpiła w miejscu zakwaterowania. Powinniśmy zatem reagować szybko, ale także spokojnie i z rozsądkiem.  Pamiętajmy jednak, że właściciel obiektu nie poniesie odpowiedzialności za zniszczenia spowodowane siłą wyższą, na którą nie miał wpływu, jak chociażby pożar czy zalanie.
Warto także wiedzieć, iż kwota odszkodowania jaką właściciel winien wypłacić poszkodowanemu, nie może być wyższa, niż stokrotność ceny doby hotelowej, którą klient zapłacił. Nie ma to oczywiście zastosowania jeśli nasze rzeczy hotel przechowuje w sejfie, lub też kradzież nastąpiła z rażącego zaniedbania i niedopilnowania obowiązków przez obsługę hotelową. Pamiętajmy więc, że nie warto zabierać ze sobą na wakacje drogich rzeczy –  zegarków czy biżuterii.
Okres wakacyjny coraz bliżej. Warto wiedzieć co zrobić w sytuacji, kiedy nasze rzeczy giną z pokoju hotelowego lub zwyczajnie  zostają zniszczone. Niestety okazuje się, że wielu z nas nie wie, co w takiej sytuacji należy zrobić. Właściciele hoteli wykorzystują niewiedzę swoich gości i odmawiają brania odpowiedzialności na siebie. W takiej sytuacji warto zgłosić się do nas. Firma Pomogę Ci Sp. z o. o. pomoże Państwu w uzyskaniu jak najwyższego odszkodowania. Oddajemy do Państwa dyspozycji naszą wiedzę i wieloletnie doświadczenie.